Stijl
Equals, een vooraanstaande organisatie gericht op het bevorderen van gelijkheid en meer diversiteit op de werkvloer, introduceert hun jaarlijkse rolmodellencampagne voor 2024, met de slogan It Takes One to Become One.
Equals, een vooraanstaande organisatie gericht op het bevorderen van gelijkheid en meer diversiteit op de werkvloer, introduceert hun jaarlijkse rolmodellencampagne voor 2024, met de slogan It Takes One to Become One.
Op Internationale Vrouwendag lanceert Waal en Wind een nieuwe podcast over de oorsprong van seksisme. Seksisme en ongelijkheid, hoe komen we erop, hoe komen we eraan, hoe komen we er vanaf?
Cabaretier Guido Weijers en radiomaker Giel Beelen hebben een groot hart voor dieren. Aan de vooravond van dierendag, op donderdag 3 oktober, reiken zij House of Animal Awards uit. Dit zijn Oscars voor media die in het afgelopen jaar aandacht hebben besteed aan dierenwelzijn.
Festival organisatie gaat samenwerking aan met brillenmerk om plastic afval te recyclen
DGTL en Ace & Tate werken samen aan upcycled kunstproject �Refract�
Van kleuterklas tot universiteit: je ontwikkeling wordt nauwkeurig in de gaten gehouden. Is onbespied opgroeien nog mogelijk? Dit jaar spreekt datajurist prof. Mireille Hildebrandt De Privacyrede uit.
Al wat jaren geleden was bij de VPRO de documentaire Green Gold van John D. Liu te zien. Dit idee krijgt navolging in de vorm van het initiatief JustDiggit van de Naga Foundation. Een initiatief dat wat ons betreft alle aandacht verdiend!
In 2050 zal de wereldbevolking gegroeid zijn naar 9 miljard. Dat betekent niet per se dat we meer voedsel moeten produceren. Nu gaat namelijk 25% van de oogsten wereldwijd verloren. Kunnen we dit cijfer omlaag brengen?
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Maar kunnen we er wel van leren? Historicus Maarten van Rossem over de rol van geschiedenis tegen de kortzichtigheid.
Laat fashion geen vuilnis worden. H&M toont het initiatief voor een duurzamere toekomst. Met hun campagne H&M Concious beloont H&M haar klanten door ze hun oude kleding in te ruilen voor een kortingsbon.
Hoe kan een gevoel van betrokkenheid met Europa worden aangewakkerd? Hebben we daarbij nog iets aan Kants idee�n? Kunnen filosofen en burgers elkaar vinden in hun dromen en angsten over Europa? Praat mee op dinsdag 6 mei!
Modeontwerpster Vivienne Westwood bracht deze week een bezoek aan WikiLeaks grootheid Julian Assange en droeg daarbij een door Westwood zelf ontworpen t-shirt om haar steun aan hem te betuigen en geld in te zamelen voor WikiLeaks.
Zaterdag 21 juli is het zover voor deze helden! Op deze dag vliegen er namelijk weer een hele groep meubelmakers naar het verre en warme buitenland om onze mede wereldbewoners in o.a. Malawi en de Filipijnen een handje te helpen.